Totalt antall sidevisninger

tirsdag 21. oktober 2014

Padlet


Pedagogisk bruk av Padlet

Padlet er et nettbasert samkrivingsprogram. Det er en tjeneste som kjører i nettleseren og trenger ingen installering. Padlet gir deg et blankt ark som du kan legge på hva du måtte ønske av bilder, videoer, dokumenter, tekst. Padlet kan brukes til notater, tilbakemeldinger, invitasjoner. Padlet fungerer på alle enheter og er gratis. 


Bildet er hentet her


Padlet kan brukes sammen med andre så en ide kan være å bruke Padlet pedagogisk, for eksempel i gruppearbeider der elevene lager presentasjoner av noe de jobber med over tid. Alle får enkelt tilgang til arbeidet fordi det kjøres i nettleseren, de trenger bare brukernavn og passord. Elevene kan legge lenker og bilder ut på Padlet mens de jobber så de får tilgang til dette enkelt samt i den ferdige presentasjonen. Dette programmet kan nær sagt brukes til alt, det er bare fantasien som stopper en. 

Jeg har laget min egen Padlet, besøk den da vel! Come in og skriv en hilsen til meg.

2 kommentarer:

  1. Padlet vil kunne fungere som pedagogisk dynamitt i mange (de fleste?) undervisningsopplegg.
    Jeg har vært innom din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig! Dette er et program jeg kan tenke meg å bruke i undervisningen.

      Slett